
Такою ситуація залишилася навіть після ухвалення проривного для країни закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реклами». Документ, прийнятий ще 18 березня 425 голосами депутатів, передбачає поетапне обмеження реклами алкоголю і тютюну. З 1 січня 2009 року повинна буде зникнути вся зовнішня реклама шкідливих звичок. Ще за рік – 1 січня 2010 року – від такої реклами зобов'язані будуть відмовитися друковані видання. Також з 2009 року на телебаченні заборонено буде навіть озвучувати рекламу спонсора тієї чи іншої програми, якщо це – виробник алкогольних напоїв. Саме алкогольних напоїв, але не пива.
Про пиво в законі згадали лише в одному місці – його вже сьогодні заборонено рекламувати за участю популярних осіб. Щодо іншого – повна свобода.
І ось у парламенті з'явився законопроект, який до всіх алкогольних заборон пропонує додати ще й пивну. Зокрема, проект передбачає заборону на рекламу пива і спиртомістких напоїв на радіо і телебаченні з 6 до 23 години. Що до офіційного алкоголю застосовано вже давно.
Чи підтримають такий законопроект народні обранці (дехто з яких, зрозуміло, лобіюють і пивний бізнес), поки невідомо. Але деякі експерти вже заявляють, що зиск з такої заборони буде. Зокрема, це нібито допоможе в боротьбі з підлітковим пивним алкоголізмом. «Адже реклама вся яскрава, барвиста, приваблива, – розповідає «ПіК України» доктор медичних наук, завідувачка лабораторією гігієни харчування Інституту гігієни і медичної екології Марія Гулич. – Плюс купити його можна скрізь. Підліток п'є і швидко звикає».
Причому набагато швидше за дорослого. У дитячому організмі дуже мало алкогольдегідрогіназиы – ферменту, що протистоїть спирту зсередини. Експерти запевняють, що саме вживання пива вивело українських підлітків і навіть дітей у лідери вживання алкоголю в Європі. Згідно з дослідженнями, які проводив Український інститут соціальний досліджень спільно з ЮНІСЕФ, сьогодні серед 11-річних дітей хоч би раз п'яними були 15% хлопчиків і 8% дівчаток. «Раніше серед дівчаток-шестикласниць подібних ситуацій практично не спостерігалося», – коментує цифри директор УІСД Ольга Балакірєва. А саме пиво в 6-му класі щотижня вживає 12% дітей, тоді як на 1 курсі ПТУ – аж 41%.
Важко назвати пиво дуже корисним і для дорослих. «Звісно, там є плюс – комплекс вітамінів групи B, що міститься в пивних дріжджах, – говорить Гулич. – Але є й алкоголь. Та й великий живіт навряд чи віднесеш до позитиву». Живіт, за її словами, з'являється через те, що пиво стимулює апетит. «Та й саме пиво п'ють цистернами!» – говорить вона.
Хоча на дорослих не так сильно впливає реклама. Та й у випадку з дітьми і підлітками це лише один із чинників масового вживання алкоголю. Керівник наркологічного центру «АТОС», професор Юрій Пакін у розмові з «ПіК України» говорить про те, що більше на підлітків впливає саме доступність пива. «Якби підліток йшов повз ларьок і побачив, що там немає пива, можливо, він не захотів би шукати гастроном, і купив би щось інше», – говорить він.
Сподіватимемося, незабаром парламентарії дійдуть до змін у сфері розповсюдження пива і введуть на нього акциз. Як, наприклад, у сусідній Білорусі. Інакше ситуація, коли 8-річні діти впадають у алкогольну кому, може стати нормою.
- Секс, наркотики і... діти
- Український «горілкомор»
- Президент схвалив відмову від реклами алкоголю і тютюну

Володимир Чистилін, Харків, спеціально для «ПіК України»
Онтологія зради
Красиве було гасло «Не зрадь Майдан». Але цікаво, хтось ще пам'ятає, що нинішні «регіонали» Геннадій Кернес і Інна Богословська виступали зі сцени харківського «помаранчевого» Майдану, а нинішні соратники Президента - глава РНБО Раїса Богатирьова і її перший заступник Степан Гавриш у цей момент з біло-блакитними шарфами проголошували сепаратистські гасла.
Артур Фредекінд
Серп і молот – страх і голод
Тоді в село прийшов національний розбрат, якого Бог не бачив. Всі розповідали жахи один про одного, тільки про росіян говорили тихо й шанобливо. Їх боялися – як Сталіна. Проте обидва росіянина – двоє братів, померли з голоду. Євреїв вимерла половина. Українці – всі. Німці – на чверть.


